YAŞAR ÜNİVERSİTESİ
İŞLETME FAKÜLTESİ
LOJİSTİK YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
EĞİTİM VE ÖĞRETİM KALİTE GÜVENCESİ 2023 RAPORU
1. Program Tasarımı, Değerlendirmesi ve Güncellenmesi
1.1. Programların tasarımı ve onayı
Lojistik Yönetimi Bölümü programlarının tasarımı esnasında, programın amaçları, çıktıları, çıktıların nasıl gerçekleşeceği, yeterlilik ders matrisleri, program yeterlilikleri ilişkisi, Bologna kapsamı, üniversitemiz “Yaşar Üniversitesi Ön Lisans, Lisans, Lisansüstü Eğitimde Bölüm ve Program Açma Müfredat Güncelleme Yönergesi” kapsamında hazırlanmış olup, ayrıca bölüm erişim sayfalarında Türkçe/İngilizce dillerinde açık erişimle yayınlanmıştır. Program tasarımı esnasında, sektörün gelişimi ve beklentileri ile yurtiçi/yurtdışı diğer üniversitelerin müfredat yapıları incelenmiştir.
Lisans ve Yüksek Lisans Program Bilgilerimiz aşağıdaki linklerde paylaşılmıştır.
Lojistik Yönetimi Lisans Programı:
Lojistik Yönetimi Lisans Programı
https://obs.yasar.edu.tr/oibs/bologna/progCourses.aspx?lang=tr&curSunit=401150
Lojistik Yönetimi Yüksek Lisans Programları
Uluslararası Lojistik Yönetimi Yüksek Lisans Programı (İngilizce/Tezli)
https://obs.yasar.edu.tr/oibs/bologna/progCourses.aspx?lang=en&curSunit=401222
Uluslararası Lojistik Yönetimi Yüksek Lisans Programı (İngilizce/Tezsiz)
https://obs.yasar.edu.tr/oibs/bologna/progCourses.aspx?lang=en&curSunit=401223
Uluslararası Lojistik Yönetimi Yüksek Lisans Programı (Türkçe/ Tezsiz)
https://obs.yasar.edu.tr/oibs/bologna/progCourses.aspx?lang=tr&curSunit=401225
Lojistik Mühendisliği Yüksek Lisans Programı (Tezli/İngilizce)
https://obs.yasar.edu.tr/oibs/bologna/progCourses.aspx?lang=en&curSunit=401202
Lojistik Mühendisliği Yüksek Lisans Programı (Tezsiz/İngilizce)
https://obs.yasar.edu.tr/oibs/bologna/progCourses.aspx?lang=en&curSunit=401203
Lojistik Yönetimi Bölümü gelişen teknolojik gelişmeler doğrultusunda öğrencilerinin bu değişen ve gelişen dünyaya uyum sağlaması amacıyla programını sürekli yenilemekte ve güncellemektedir. Bu doğrultuda Lojistik Yönetimi Bölümü 2018 yılından itibaren CANİAS IAS firması ile iş birliği yaparak sertifikalı ERP eğitimini öğrencilerine vermeye başlamıştır. Lojistik Yönetimi Bölümü öğrencileri, son senelerinde iki yarıyıl boyunca Bitirme Projesi dersini almak zorundadır. Öğrenciler Bitirme Projesi dersi kapsamında kendilerine atanan akademik danışman hocalarıyla birlikte sektörde iş birliği içinde olunan firmalardan birinin bir sorununu iki yarıyıl boyunca önce belirlemeye sonrasında ise çözmeye çalışmaktadır. Öğrenciler, firmaların gerçek hayatta karşılaştıkları sorunları, öğrenim hayatları boyunca edindikleri teorik bilgiyi kullanarak nasıl çözüleceğini uygulamalı olarak deneyimlemektedir. Ayrıca Lojistik Yönetimi Bölümü öğrencileri bölümden mezun olmadan önce üretim ya da lojistik firmalarında 22 iş günü zorunlu stajlarını tamamlamak zorundadır. Öğrenciler, zorunlu sektörel staj uygulamaları ile iş yaşamını daha yakından tanıma, teorik ve pratiği birleştirme fırsatı bulmaktadır. Bunların yanı sıra öğrenciler yurt dışı eğitim programları sayesinde dillerini geliştirme, farklı kültürleri tanıma, farklı bakış açıları kazanma ve bu sayede iş hayatına rakiplerinden önde başlama fırsatı yakalayabilirler.
Bu doğrultuda, Lojistik Yönetimi Bölümü öğrencileri disiplinler arası dersler alarak çok fonksiyonlu bireyler haline gelirken, Lojistik Yönetimi Bölümü sektöründe artan uluslararası rekabet koşullarında öğrencilerine analitik düşünme ve problem çözme yetenekleri kazandırarak onları ulusal ve uluslararası firmalarda karşılaşılan tedarik zinciri ve lojistik problemlerine etkin çözümler üretebilen yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinen, teknolojideki gelişmeleri izleyen ve edindiği bilgi birikimini iş hayatına aktaran yönetici adayları olarak başarılı bir lojistik kariyerine hazırlamayı hedefler https://lm.yasar.edu.tr/uluslararasi-lojistik-yonetimi-bolumu-lisans-programi/ .
Olgunluk Düzeyi: 3
1.2 Programın ders dağılım dengesi
Lojistik Yönetimi lisans programı olarak sekiz yarıyıl toplam 240 AKTS’den oluşan bir müfredata sahiptir. Programın ders dağılım dengesinde öğretim elemanlarının uzmanlık alanları ile ders yükleri kapsamında belirlenmiştir (https://lm.yasar.edu.tr/kadro/).
Öğretim elemanlarının akademik unvanlarına ve idari yüklerine bağlı olarak Rektörlük tarafından belirlenen iş yükleri esas alınarak ders görevlendirmeleri gerçekleştirilmektedir. Akademik dönemlerde farklı alan seçmeli ders havuzu oluşturularak öğrencilerin farklı ilgi alanlarına hitap edecek ders seçimlerine imkân tanınmaktadır. Programda ders dağılım dengeleri (zorunlu, alan seçmeli, fakülte seçmeli ve üniversite seçmeli dersleri) gerek YÖK çerçeve yönetmeliği gerekse üniversitemiz lisans müfredat yalınlaştırma kurallarıyla uyumlu şekilde oluşturulmuştur.
Lojistik Yönetimi Bölümü 2023-2024 Güz Dönemi ders programı web sayfamızda ilan edilmiştir.
Lojistik Yönetimi Yüksek Lisans Programları dört yarıyıl toplam 120 AKT’den oluşan bir müfredata sahiptir. Lojistik Yönetimi Bölümü Yüksek Lisans Programları 2023-2024 Güz Dönemi ders programı web sayfamızda ilan edilmiştir.
Olgunluk Düzeyi: 4
1.3. Ders kazanımlarının program çıktılarıyla uyumu
Müfredatta yer alan her bir ders için hazırlanan ders tanıtım formlarında ilgili dersin kazanımları ile program çıktılarının eşleştirilmesi yapılmakta ve her akademik dönem başında gerekli görülürse güncellemeler yapılmaktadır. Öğrencilerimiz Öğrenci Bilgi Sistemi ve çevrimiçi öğretim platformu üzerinden ilgili dersin tanıtım formuna ulaşabilmektedir. (bknz. https://lm.yasar.edu.tr/program-yeterlilikleri/ ) (ing. https://lm.yasar.edu.tr/en/199-2/ )
Olgunluk Düzeyi: 3
1.4.Öğrenci iş yüküne dayalı ders tasarımı
Lojistik Yönetimi Bölüm müfredatı, haftalık ders saati ve AKTS değerleriyle birlikte web sayfasında duyurulmaktadır. Her bir dersin AKTS değeri öğrenci iş yükü baz alınarak hesaplanmakta ve ders tanıtım formunda gösterilmektedir. Müfredatımızda üçüncü sınıf sonu yaz döneminde gerçekleştirilecek şekilde planlanan 22 iş günü zorunlu staj dersi bulunmakta ve öğrenciler tarafından yapılan staj, Staj Dosyası hazırlatılarak ve habersiz işyeri ziyaretleri / aramaları yapılarak denetlenmektedir (tr. https://lm.yasar.edu.tr/stajlar/ ; ing. https://lm.yasar.edu.tr/en/internship/ ).
Lojistik Yönetimi Lisans ve Yüksek Lisans Programlarına ilişkin derslerin AKTS değerleri aşağıdaki linklerde paylaşılmıştır.
Lojistik Yönetimi Lisans Programı
(tr- https://lm.yasar.edu.tr/ders-planlari/ , ing. https://lm.yasar.edu.tr/en/course-plan/ ).
Lojistik yönetimi Yüksek Lisans Programları
Uluslararası Lojistik Yönetimi Yüksek Lisans Programı (İngilizce/Tezli)
https://logimawt.yasar.edu.tr/course-plan/
https://obs.yasar.edu.tr/oibs/bologna/progCourses.aspx?lang=en&curSunit=401222
Uluslararası Lojistik Yönetimi Yüksek Lisans Programı (İngilizce/Tezsiz)
https://logimawot.yasar.edu.tr/course-plan/
https://obs.yasar.edu.tr/oibs/bologna/progCourses.aspx?lang=en&curSunit=401223
Uluslararası Lojistik Yönetimi Yüksek Lisans Programı (Türkçe/Tezsiz)
https://obs.yasar.edu.tr/oibs/bologna/progCourses.aspx?lang=tr&curSunit=401225
Lojistik Mühendisliği Yüksek Lisans Programı (Tezli/İngilizce)
https://lengmscwt.yasar.edu.tr/course-plan/
https://obs.yasar.edu.tr/oibs/bologna/progCourses.aspx?lang=en&curSunit=401202
Lojistik Mühendisliği Yüksek Lisans Programı (Tezsiz/İngilizce)
https://obs.yasar.edu.tr/oibs/bologna/progCourses.aspx?lang=en&curSunit=401203
Olgunluk Düzeyi: 3
1.5.Programların izlenmesi ve güncellenmesi
Her akademik dönemde Lisans ve Yüksek Lisans ders programlarında yer alan dersler sistematik bir şekilde klasörlenmekte, kapanan dersler varsa bunlara ilişkin istatistiki dosyalar hazırlanmaktadır. Eğitim ve öğretim ile ilgili istatistiki göstergeler (her yarıyıl açılan dersler, öğrenci sayıları, başarı durumları, ders çeşitliliği, lab uygulama, lisans/lisansüstü dengeleri, ilişki kesme sayıları/nedenleri, vb.) düzenli olarak izlenmekte, tartışılmakta, değerlendirilmekte ve karşılaştırılmaktadır.
Alan seçmeli derslerde öğrenci dağılımının dengeli olmasına dikkat edilmekte, her dersi seçen öğrenci sayısı, dersten geçen ve kalan öğrenci sayısı, öğrencilerin başarı puan aralıkları Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) üzerinden kayıt altına alınmaktadır. Her akademik dönemde bölüm toplantısı gerçekleştirilerek müfredatta güncelleme ihtiyacının olup olmadığı değerlendirilmektedir. Bölümümüz Dış Danışma Kurulu oluşturulmuştur. Her akademik yıl Dış Danışma Kurulu toplantısı yapılarak dış paydaşların öneri ve görüşleri dikkate alınarak Lisans ve Yüksek Lisans müfredatlarında güncelleme gereği olup olmadığı değerlendirilmektedir (bknz. https://lm.yasar.edu.tr/paydas-modeli/ ; ing. https://lm.yasar.edu.tr/en/stakeholder-model/ .
Olgunluk Düzeyi: 4
1.6.Eğitim ve öğretim süreçlerinin yönetimi
Bölümümüzde eğitim programı süreci bölüm kurulunun kararı ile başlamakta, ilgili karar Üniversite Eğitim ve Öğretim Komisyonunda görüşülüp son halini alarak Senatoya arz edilmekte ve Senatosunun onayı ile tamamlanmaktadır. Sürecin hukuki alt yapısını Ön Lisans, Lisans, Lisansüstü Eğitiminde Bölüm ve Program Açma, Müfredat Güncelleme Yönergesi oluşturmaktadır. Sürece ilişkin bütün kararlar ve yazışmalar Elektronik Belge Yönetim Sistemi üzerinden gerçekleştirilmektedir. Her akademik dönemde ders ve sınav program hazırlıkları Rektörlük bünyesinde yer alan Merkezi Akademik Planlama Koordinatörlüğünün koordinasyonunda her ay ders ve sınav program sorumlularının katılımları ile gerçekleştirilen toplantılarda Koordinatörlük tarafından tespit edilen kuralların uygulanması suretiyle gerçekleştirilmektedir. Ayrıca bu toplantılarda eğitim ve öğretim süreçlerinin yürütülmesi sürecinin takibi de sağlanmakta, olası sorunların giderilmesi için PUKÖ çevrimleri oluşturulmaktadır (https://lm.yasar.edu.tr/puko-cevrimleri/ ; ing. https://lm.yasar.edu.tr/en/pdca-cycles/ .
Olgunluk Düzeyi: 3
2. Programların Yürütülmesi (Öğrenci Merkezli Öğrenme, Öğretme ve Değerlendirme)
2.1. Öğretim yöntem ve teknikleri
Öğretim yöntemi, öğrenciyi aktif hale getiren ve etkileşimli öğrenme odaklıdır. Tüm eğitim türleri içerisinde (örgün, uzaktan, karma) o eğitim türünün doğasına uygun; öğrenci merkezli, yetkinlik temelli, süreç ve performans odaklı disiplinler arası, bütünleyici, vaka/uygulama temelinde öğrenmeyi önceleyen yaklaşımlara yer verilir. Bilgi aktarımından çok derin öğrenmeye ve öğrencinin ilgi ve motivasyon düzeyine odaklanılmıştır. Örgün eğitim süreçleri ön lisans, lisans ve lisansüstü öğrencilerini kapsayan; teknolojinin sunduğu olanaklar ve proje temelli öğrenme gibi yaklaşımlarla zenginleştirilmektedir. Dersler çevrimiçi eğitim platformu ile desteklenmekte, dersle ilgili materyallerin paylaşımı platform üzerinden gerçekleştirilmektedir (bknz. https://online.yasar.edu.tr/login/auth.php ).
Olgunluk Düzeyi: 3
2.2.Ölçme ve değerlendirme
Akademik dönemde derslerin ölçme ve değerlendirilmeleri ara sınav, (ara sınav yerine geçmek üzere proje, ödev hazırlama, sunum yapma), küçük sınav, ödev ve dönem sonu sınavları ile gerçekleştirilmektedir. Yapılan sınavların nihai başarı puanındaki ağırlık oranları yüzdesel olarak ders tanıtım formlarında belirtilmektedir. Yüz yüze eğitim esasına dayalı derslerimizin sınavları da yüz yüze gerçekleştirilmektedir. Akademik dönem sonunda öğrencilerin Öğrenci Bilgi Sistemi üzerinden her ders için yaptıkları Ders Değerlendirmelerindeki geri bildirimleri, ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin değerlendirilmesinde önemli bir araç olarak kullanılmaktadır
Olgunluk Düzeyi: 4
3. Öğrenme Kaynakları ve Akademik Destek Hizmetleri
3.2. Akademik destek hizmetleri
Lojistik Yönetimi Bölümünde her öğrenci için bir Akademik Danışman atanmakta ve başta ders kayıtları olmak üzere öğrencilerin akademik destek talepleri karşılanmaktadır. Akademik Danışmanlar öğrencilerle yüz yüze görüşme için gün ve saatleri planlamakta, bunun haricinde de e-posta ve diğer iletişim araçlarıyla öğrenciler Akademik Danışmanlarına ulaşabilmektedir. Akademik Danışmanlık faaliyeti “Akademik Danışmanlık Yönergesi” kapsamında yerine getirilmektedir. Lisans ve Lisansüstü programlarına kayıtlı her öğrencinin Akademik Danışmanı, Öğrenci Bilgi Sisteminde gösterilmektedir.
Olgunluk Düzeyi: 3
4. Öğretim Kadrosu
4.2. Öğretim yetkinlikleri ve gelişimi
Öğretim elemanlarımızın yenilikçi öğretme metotları ile ilgili Üniversite bünyesinde yer alan öğretme-öğrenme merkezi yapılanmasının koordinasyonunda yapılan eğitimlere katılmaları teşvik edilmektedir. Ayrıca uzaktan eğitim süreçlerini gereği gibi yürütmeleri için Uzaktan Eğitim Merkezinin verdiği eğitimcilerin eğitimi etkinliklerine katılımları sağlanmaktadır.
Olgunluk Düzeyi: 3